dinsdag 3 januari 2012

Goed voornemen

Het is een paar maanden geleden dat ik mijn eerste voorzichtige stappen zette. Vandaag - mijn eerste werkdag na de kerstvakantie - een resoluter vervolg. Ik heb blogs van collega's gelezen. Dat werkt inspirerend en ook een beetje imponerend. Zo veel kennis, zo veel interesses! Ik graaf in mijn geheugen op zoek naar informatie waarmee ik mijn omgeving kan inspireren. Ik kom van alles tegen, maar mijn hoofd zit nog een beetje tussen oud- en nieuw in en is aan het bezinnen. 2011 was een jaar vol tegenstellingen voor mij. Het bracht veel goeds, zoals een baan bij het Nationaal Archief, fijne collega's en interessant werk. Maar ook verdriet; het overlijden van mijn vader. En dan 2012: wat brengt de fusie ons? Het raakt ons allemaal en wat mij betreft niet alleen zakelijk. Om in te haken op het blog van Ingmar over Momo en de tijdspaarders: werk en prive kan je volgens mij niet helemaal gescheiden houden. Want werken is toch meer dan sec het uitvoeren van taken?! Dus bij dezen een persoonlijke boodschap aan mijn werkomgeving: lieve mensen ik wens iedereen een goed en warm 2012 toe. En geen tijd sparen voor later leuke dingen doen, maar vooral nu doen. Ik ben er al mee begonnen - want de 23-archiefdingen zijn toch best wel leuk;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten